Ekologia na pierwszym miejscu – wdrożenie w firmie w branży drzewnej
Gdy przedsiębiorstwo we wszystkich swoich działaniach kieruje się ideą zrównoważonego rozwoju, naturalne jest, że również pod tym kątem dobiera swoich partnerów.
Metsä Wood UK jest wiodącym na rynku brytyjskim dostawcą wyrobów drewnianych z segmentu premium, wykonanych w całości z drewna pochodzącego ze skandynawskich lasów. Firma jest częścią Metsä Group, która osiąga roczne obroty w wysokości 5 miliardów EUR i zajmuje się dostawami do sprzedawców drewna i marketów budowlanych w całym kraju.
Gdy w przedsiębiorstwie podjęto decyzję o wymianie floty wózków widłowych z przeciwwagą, postawiono na markę Doosan. Czynnikiem decydującym był oszczędny silnik G2 o ultra niskiej emisji. –Korzyści środowiskowe były dla naszej firmy kluczowe – wyjaśnił Gary Isherwood, Kierownik ds. Zakupów Operacyjnych w Metsä Wood.
Choć ekologiczny napęd w wózkach Doosan był istotnym czynnikiem, nie był on jednak jedynym kryterium wyboru. Przy 24-godzinnym, wielozmianowym trybie pracy, równie ważne były opinie samych operatorów wózków widłowych.
Dlatego przed wyborem dostawcy Metsä Wood przeprowadził testy 10 różnych marek wózków widłowych w czterech placówkach firmy: zakładach produkcyjnych w Bostonie, Kings Lynn i Widnes oraz w centrum dystrybucyjnym w Grangemouth. Zakłady Metsä Wood to więc pełna gama różnych środowisk pracy – czy to w magazynach czy przy dokach przeładunkowych – które wymagają od wózków pracy w dużym obciążeniu.
-Operatorzy jednogłośnie we wszystkich zakładach wybrali pojazdy Doosan – potwierdził Gary Isherwood. Zdaniem pracowników Doosan zajął pierwsze miejsce ze względu na zwrotność, komfort jazdy i mocne parametry. Przemysł drzewny to naprawdę ciężkie warunki do pracy, a pojazdy Doosan znane są z wytrzymałości i niezawodności.
Oprócz ogrzewanych kabin i zmodyfikowanych pod kątem maksymalnego komfortu amortyzowanych siedzeń, te specjalistyczne wózki posiadają wiele innych funkcji, zapewniających optymalne bezpieczeństwo. Wyposażone zostały w system lokalizacji GPS, czujniki uderzeń, automatyczne ograniczenie prędkości i skierowane tyłem do kierunku jazdy światła bezpieczeństwa typu bluelight, wyświetlające na podłożu błękitne koło, ostrzegając pieszych, gdy pojazd cofa z bocznej alejki.